This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

  • 1 voto(s) - 4 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PROBLEMA] Eje Z desalineado
#1
Hola, me acabo de dar cuenta que el eje Z está desalineado.
Me explico, midiendo la distancia entre la varilla de M5, justo encima del acople al motor, hasta la varilla lisa mide 10.5mm.
Haciendo lo mismo desde por encima del carro del eje X, justo encima de la tuerca de M5, mide 11mm.
Esto provoca que las dos varillas hagan una forma un poco de V en vez de ir paralelas.
Tengo una i3 de la conjunta de RP3D. ¿a alguien más le sucede esto? ¿Es normal?
  Responder
#2
a mí me pasaba lo mismo, y creó que por culpa de eso (y otras cosas) se me atascaban los motores.
yo tengo una it3 de caca-hacks.
en mí caso basto con desmontar el lado torcido y volverlo a poner intentando alinear bien. mano de santo.

Sent from my Galaxy Nexus using Forum Fiend v1.0.1.
  Responder
#3
En mi caso no se puede hacer asi. Tendria que imprimir de nuevo el eje X con la distancia correcta entre la tuerca de m5 y la varilla roscada
  Responder